Sunday, May 8, 2011

Kerna Dirimu Sungguh Bermakna

Ibu, Bonda, Emak, Mama, Mummy, Ummi.

Ini panggilan mesra, pengikat hati antara anak dan juga insan mulia yang digelar ibu. Zaman kini, tiada insan yang dilahirkan tanpa seorang ibu. Ibu merupakan watak utama dalam kehidupan seorang anak. Peribadi seorang anak banyak dipengaruhi oleh didikan ibu kerana banyak masa dihabiskan bersama-sama.

........Hari Ibu, Mother's Day.... 

Saya kurang gemar untuk meraikan ibu pada hari yang khusus sebegini. Pada pendapat saya, setiap hari, hari yang istimewa untuk ibu. Saya lebih gemar meraikan ibu pada ulangtahun kelahirannya atau ulangtahun perkahwinan. Namun, semuanya bergantung kepada individu.

Saya gunakan kesempatan ini untuk mengucapkan Selamat Hari Ibu kepada mereka yang bergelar ibu dan guru. Terima kasih atas jasa dan kasih yang kalian curahkan. Hanya doa yang mampu diberikan, Allah jua yang layak membalas jasa kalian.

Inilah hal yang saya suka berkaitan Hari Ibu, saya punya peluang untuk menganggap mereka, para ibu dan guru-guru, sebagai ibu saya. Saya sayang mereka!

Pastinya kasih yang tak berbelah bagi ini tetap kepada insan yang kukasihi dan kuhormati, Ibu.


Kasih Ibu hingga ke syurga....

No comments: