Wednesday, February 8, 2012

Kita Sedang Sama-Sama Bahagia...

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.

Kebelakangan ini,
aku asyik memikirkan tanggungjawab yang berada di bahuku,
satu persatu yang harus diselesaikan.

Another few weeks
untuk aku menghabiskan saat-saat manis dan saat-saat pahit di unisza,
aku pasti,
aku sangat gembira untuk meninggalkan unisza,
dan aku sangat sedih untuk meninggalkan unisza.

Pelik bukan?
tapi ini kerana adanya aku kau awak saya kamu mereka dan kami.
kalian telah mewarnakan hidup aku bagai pelangi dan bagai awan gelap.

Tapi aku tidak pernah menyesal di sebalik warna suram mahupun warna pelangi .
kerana kalian mengajar aku untuk mematangkan diri.
berdiri pada kaki sendiri.
walaupun kadangkala aku tersesat dalam dunia sendiri,

Aku mengerti,
sebenarnya kita punya rasa yang sama,
cuma ada tembok yang sedang memisahkan antara kau dan aku,
mungkin kita sendiri yang membina tembok itu.

Kau faham dan mengerti apa yang aku coretkan .


Kita sama-sama sedang bahagia kan? Jadi, mengapa harus mencemburui satu sama lain?


Berdoa bukan untuk memberitahu Allah apa yang kita pinta,
Kerana tanpa diberitahu pun, Allah sedia mengetahui,
Doa ialah pengabdian daripada seorang hamba kepada tuhannya.





Don't let our friendship be superficial,
let it be an ukhwah,
friendship that  lasts till Jannah,
Wasalam.
....................................................................................................................................................................
~ di-kopi-pes sepenuhnya... Tuan punya tanah yang budiman, Cik Puan Siti Fatimah.

No comments: